Tuesday, February 17, 2009

Alahai Tunas Cipta..


Saya masih ingat. Tunas Cipta pada awalnya dinamakan Majalah Gen. Atas sebab-sebab tertentu, ditukar menjadi Tunas Cipta. Pernah dihentikan seketika penerbitannya namun, berkat namanya Tunas Cipta, ia bertunas semula. Petang semalam, usai sesi temuduga saya di British High Commission, Jalan Ampang, saya dan Hafezin ke Menara DBP. Semalam 17 Februari 2009, hari ke 17 dalam bulan Februari 2009, majalah Tunas Cipta sukar sekali 'ditemui'. Tambah pula, saya yang menetap di Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan nun di Putrajaya (ya, aneh tapi benar - sepatutnya Putrajayalah sampai dulu majalah DBP!!) - jenuh saya jenguk saban hari. Berjumpa Bonda Ani jam 5.00 petang semalam, saya khabarkan. Mungkin jika sampai awal setiap bulan - mungkin cetakan Tunas Cipta dari angka 10,000 naskah sebulan mampu dianjak ke angka 15,000 sebulan?
* Belang Yang Tertewas - Ammarhaq Hafezin? Budak umur 11 bulan dah pandai tulis cerpen? Hahahaha..

No comments:

Post a Comment