Saturday, February 21, 2009

Ammarhaq's 1st Birthday!!


Happy Birthday Ammarhaq!!

Hari ini, 365 hari yang lalu, Ammarhaq lahir.. Hari itu, hari Jumaat. Pukul 8.30 pagi, kami satu Kementerian mengadakan solat sunat hajat untuk CC Onni yang terlantar koma. Semasa berdoa, kawan-kawan juga khabarkan pada KSU yang memimpin bacaan untuk sama doakan keselamatan ibu-ibu yang mengandung.. Tengahari, selepas lunch, selepas bersembang panjang saya ke surau untuk solat Zuhur.. Saya teringat ketika ke kelas antenatal hari tu, tanda-tanda mahu melahirkan ada 'show'. Saya tengok ada tanda-tanda.. saya khabarkan pada kakak-kakak di pejabat.. "Tapi kak, saya tak rasa sakit apa pun!".. Hampir pukul 4.30 petang baru saya ke Hospital Putrajaya. Itu pun selepas Kak Rozi, Puan Faridah dan kakak-kakak lain yang sudah berpengalaman melahirkan mendesak saya. Paling kelakar, Kak Rozi siap bekalkan suratkhabar untuk lapik di dalam kereta Fidah. Takut pecah air ketuban.. Hahaha.. Fidah hantar saya ke dewan bersalin. Rupa-rupanya sudah 4cm terbuka. Dan saya, masih ke hulu ke hilir sebab saya tidak ada rasa sakit langsung. Dan seperti tidak percaya 'orang baru' sudah mahu melihat dunia. Tarikh jangkaan bersalin 3 Mac 2008 - hampir 2 minggu awal. Fidah juga yang susah payah tunggu abang datang. Saya telah asingkan bag baju tetapi kerana terlalu nervous, abang bawak satu beg besar IKEA - sampai semua misi gelakkan dia. Jam 8.41 malam - abang azankan Muhammad Ammarhaq!! Selamat Ulang Tahun Pertama sayang Ibu!!

1 comment:

  1. Hepi Birthday AmmarHaq.. sedap nama tuh.. pandai mak dia bagi nama ek.. :)

    ReplyDelete