Wednesday, February 18, 2009

Cerita Roti Pong


Saya tak pasti ada yang pernah makan roti pong atau tidak. Namanya Roti Pong. Roti paling sedap di dunia kalau dimakan waktu petang ketika hujan turun mencurah-curah, dicicah pula dalam air kopi panas. Saya ingat ketika itu, saya sedang mengandungkan Ammar 6-7 bulan. Ayah Ammar cemas mencari. (Bukan apa - terima kasih kerana orang tua-tua kata, kalau ibu mengandung tak dapat makan apa yang dia mengidam, alamatnya anak nanti meleleh air liur!!). Satu Kuala Lumpur dijengah. Seluruh USJ kami cari. Akhirnya, abang saya - pulang ke Sungai Petani dan bawa pulang 3 peket Roti Pong!! Sampai sekarang, kalau lihat Roti Pong, mesti saya ketawa. Dan mata Ammar pun bulat betul, macam Roti Pong!!!

1 comment:

  1. betol betol betol
    roti pong sangat sedap
    org rumah pon tak paham kenapa saya
    suka sangat roti pong.
    ahahaha

    shahza29@gmail.com

    ReplyDelete